کیفیت در حسابرسی داخلی از طريق تعهد به تحقق انتظارات مشتریان/حسابرسیشوندگان و انجام مسئولیتهای حرفهای همراستا با استانداردها صورت میپذیرد. در این مقاله مروری از ادبیاتِ مفهوم کیفیت حسابرسی داخلی ارائه شده است.
کیفیت در حسابرسی داخلی از طریق «تعهد به تحقق انتظارات مشتریان/حسابرسیشوندگان» و «انجام مسئولیتهای حرفهای همراستا با استانداردها» صورت میپذیرد. در این مقاله مروری از ادبیات مفهوم کیفیت حسابرسی داخلی ارائه شده است.
در این مقاله، موضوعاتی از جمله ارزیابی راهبرد کلان سازمان در خصوص حضور در رسانهها و شبکههای اجتماعی، سیاستها و رویههای مربوط به آن، میزان کفایت منابع مورد نیاز، و نقشها و مسوولیتهای ارکان مختلف سازمان مورد بررسی قرار گرفته و توصیههای عملی برای حسابرسان داخلی ارائه شده است.
ابزار ارزیابی حاضر، پیشنهادهایی را برای مسائل قابلتوجه در ارزیابی مبتنی بر بهترین رویههای عملی ارائه میکند.
آلیس ماریانو، مدیر واحد حسابرسی داخلی شرکت بیمهمتقابل فارم بیورو واقع در کارولینای شمالی، در کنفرانس بینالمللی 2019 انجمن حسابرسان داخلی نشان داد واحدهای حسابرسی کوچک چطور با بهرهگیری حداکثری از منابع خود میتوانند این چالشها را برطرف کنند.
همانطور که اطلاعرسانی موثر، محور اصلی سازمان باکیفیت و موفق است، مستندسازی مناسب نیز میتواند بستری قابل مدیریت برای سازوکار اطلاعرسانی فراهم آورده و آن را به عاملی اساسی در اثربخشی خطمشیها/دستورالعملها، رویهها، مقررات، مسائل حقوقی، مجادلهها و حسابرسیها تبدیل کند.
برآورده ساختن و فراتر رفتن از انتظارات ذینفعان، نیازمند توسعه مستمر مهارتها و قابلیتهای واحد حسابرسی داخلی است و رهبران حسابرسی داخلی نظیر مدیران ارشد حسابرسی داخلی باید همواره به قابلیتهای موجود و بالقوه واحد خود و شکافهای موجود در مجموعه مهارتهای آن، توجه داشته باشند.
در این مقاله، نقش کمیته حسابرسی در نظارت بر افشا پیرامون مولفههای محیطی، اجتماعی و راهبری مورد بحث قرار گرفته است.
روابط کاری، گاهی اوقات چالش برانگیز و مشکلآفرین میشوند. عدم اعتماد میتواند به تهدیدی جدیتر برای راهبری مناسب سازمان، تبدیل شده و به ایجاد سوءتفاهم، تخصیص ناکافی منابع به فعالیت حسابرسی داخلی، تضعیف استقلال، ارائه اطمینانبخشی سطحی، ناکارآمدی، از دست رفتن فرصتها و ارائه خدمات غیربهینه بیانجامد.